Fysieke inspanning levert een bijdrage aan het geestelijke welzijn van de mens

Lopen zorgt voor ontspanning en goede doorbloeding van de spieren. Door de variatie in beweging worden uw spieren niet alleen sterker maar gaat u ook stress te lijf.
Looptraining kan een onderdeel vormen van het proces tot reintegratie na arbeidsuitval.
Ook kan hardlopen u helpen RSI-klachten te voorkomen of te verminderen. Rubik Running ondersteunt dit proces met professionele begeleiding.

 

hometekstblokje
corporatetekstblokje
motivatietekstblokje
runnerstekstblokje
loopinfotekstblokje

 

Tips voor beginnende lopers ...
Wie weinig of niet aan sport doet, en beslist hier verandering in te willen brengen, kan best eerst een bezoekje brengen aan een keuringsarts of keuringscentrum. Bij hen kan je een inspanningstest afleggen om zo na te gaan of er geen tegenindicaties zijn tegen het sporten. Vooral voor mensen ouder dan 40 jaar is dit niet onbelangrijk.

Heel belangrijk bij het lopen is de juiste schoenkeuze. Goede schoenen zullen de hardheid van de grond gedeeltelijk opvangen. Om de kans op blessures te verminderen, is het beter op een zachte ondergrond (in een park of bos) te lopen dan op een harde (bv. asfalt).

Begin geleidelijk aan te trainen. Als je nog nooit bent gaan trimmen of hardlopen is het aan te raden voorzichtig te starten. Begin met drie maal per week een half uurtje te bewegen waarbij je 5 minuten lopen telkens afwisselt met 5 minuten wandelen. Pas wanneer je vlot een half uur zonder wandelen kan lopen, kan je de trainingsduur verhogen.